χρήσιμες συμβουλές

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Ο Κλόουν

`ΕΝΑΣ ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ
Ο ΚΛΟΟΥΝ
Ένα Μάπετ – Κλόουν έρχεται στο σχολείο μας και θέλει να μας γνωρίσει τα ξαδέρφια του. Έτσι το ταξίδι στο χρόνο ξεκινά.

1. «Ταξίδι στο χρόνο»
Τα παιδιά σχηματίζουν μια αλυσίδα πιάνοντας ο ένας το χέρι του άλλου και περπατούν. Η αλυσίδα δεν πρέπει να σπάσει γιατί το ταξίδι θα σταματήσει. Περιφέρονται στην τάξη όπου είναι αναρτημένες οι εικόνες των διαφόρων ειδών κλόουν και Ο «ΜπόΜπο» με ερωτήσεις τα κατευθύνει, ώστε να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, να υποθέσουν και να εξάγουν συμπεράσματα για το χρόνο, τη δουλειά και το όνομά τους.

Ο Γελωτοποιός: του αρέσουν τα αστεία.














Αυτός είναι Αρλεκίνος






Ο Αύγουστος, ο Χαζούλης.



Ο άσπρος Κλόουν.




Ο Πιερότος




2. «Βρες τον Κλόουν σου»
Στόχος: να διαπιστωθούν οι εκφραστικές ικανότητες των νηπίων και η φαντασία τους με τις ως τώρα πληροφορίες. Να αποβάλει τυχόν αναστολές.
Σχηματίζουμε έναν κύκλο. Το κάθε παιδί διαλέγει τον κλόουν που θέλει και μπαίνοντας στο κέντρο του κύκλου τον αναπαριστά. Οι υπόλοιποι μιμούμαστε την κίνηση.

3. «Η Γεωγραφία του Κλόουν»
Υλικά: Λογισμικό Google Earth
Μέθοδος: Συζήτηση
Στόχοι: να έρθουν σε επαφή με χάρτες και ανακαλύπτουν την αναπαράσταση

Δραστηριότητα:
Τα παιδιά με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού πληκτρολογούν στο Google Earth τις χώρες: Ιταλία, Αγγλία και παρατηρούν στο χάρτη την απόσταση των δυο χωρών από την Ελλάδα. Πληκτρολογούν πάνω στο χάρτη κάθε χώρας και βλέπουν εικόνες των χωρών.

4. «Ώρα για ταινία»
Υλικά: Web 2 ( You Tube)
Μέθοδοι: Παρακολούθηση και συζήτηση
Στόχοι: να παρακολουθήσουν μια παράσταση ενός κλόουν, να την αξιολογήσουν, να την τοποθετήσουν χρονικά και τοπολογικά (ανάπτυξη κριτικού πνεύματος, χρονικός και τοπικός προσδιορισμός).
Δραστηριότητα:
Παρακολουθούν την παράσταση ενός κλοόυν σε τσίρκο

5. «Οι ζωγράφοι φτιάχνουν Κλόουν»
Υλικά: Πίνακες ζωγραφικής (Macke A. - Σκηνή Τσίρκου ΙΙ: Ζευγάρι αθλητών, κλόουν και μαϊμού, Bombois C. - Ο Mario, ο Fratellino και ο μικρός Walter, Jacob P.- Οι Κλόουν, Yeats J. - Οι διπλοί - αναβάτες και ο Κλόουν
Μέθοδοι: παρατήρηση, διδακτικά παιχνίδια
Στόχοι: να γνωρίσουν τη ζωή των Κλόουν μέσα από έργα τέχνης, να αντιληφθούν την αξία της ζωγραφικής (απουσία φωτογραφίας), να καλλιεργηθεί η καλαισθησία, να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής. Να αναπτύξουν συναισθηματικές δεξιότητες

Δραστηριότητες:
1. «Βρες το Αίνιγμα»
Η νηπιαγωγός παρουσιάζει με τη μορφή αινίγματος τους πίνακες και τα παιδιά καλούνται να μαντέψουν τη σωστή απάντηση.

2. «Σκέφτομαι και Παρατηρώ»
Στόχοι: ανάπτυξη παρατηρητικότητας, μνήμης, σκέψης (με υποθέσεις και εξαγωγή συμπερασμάτων), συναισθηματική εμπλοκή των νηπίων, μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση, πρόσθεση, τοπολογίες)

Παρατηρούμε έναν - έναν τους πίνακες ξεχωριστά και η νηπιαγωγός προκαλεί τα παιδιά να παρατηρήσουν τα έργα τέχνης και να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούν το περιβάλλον, τα χρώματα, τις καταστάσεις. Καλούνται να κάνουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα. Να μετρήσουν ανθρώπους ή / και ζώα, να εξασκήσουν τη μνήμη τους παίρνοντας μέρος στο διαγωνισμό ποιος θυμάται τα περισσότερα στοιχεία του πίνακα ενώ τον κρύβουμε. Τέλος, να απαντήσουν σε ερωτήσεις σωστό ή λάθος ενώ δε βλέπουν τον πίνακα.

3. Βρίσκω τις ομοιότητες
Σε τι μοιάζουν οι τέσσερις πίνακες; Τα παιδιά πρέπει να βρουν τα κοινά σημεία των τεσσάρων πινάκων.

4. Ένα – δύο – τρία έτοιμη η φωτογραφία
Στόχοι: να συναισθανθούν τη χαρά που προσφέρουν οι Κλόουν στο τσίρκο, να χαρούν, να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, να ξεπεράσουν τις αναστολές τους, να συνεργαστούν, να αναλάβουν ρόλους.

Εργασία σε τέσσερις ομάδες. Η κάθε ομάδα έχει από έναν πίνακα. Τα παιδιά καλούνται να κατανείμουν ρόλους στην ομάδα τους (κάποιοι αναπαριστούν τη σκηνή, κάποιοι είναι οι θεατές, κάποιοι είναι οι ενδυματολόγοι ή κάνουν τα σκηνικά, κάποιοι βρίσκουν τους διαλόγους και είναι οι σεναριογράφοι, κλπ), αφού πρώτα η νηπιαγωγός τους δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις και διευκρινήσεις για τη δουλειά μια παράστασης.
Στη συνέχεια, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ότι υλικό τους χρειάζεται ή και να κατασκευάσουν πρόχειρα κάποια υλικά , να διαλέξει τη μουσική της.
Η κάθε ομάδα μιμείται την εικόνα της, αναπαριστά τον πίνακα και όταν φωνάξει η νηπιαγωγός ένα – δυο – τρία έτοιμη η φωτογραφία, μένουν ακίνητοι όπως η σκηνή του πίνακα.

5. Τι λείπει από τον πίνακα;
Στόχοι: να παρατηρήσουν και να ανακαλύψουν ποια κομμάτια του πίνακα λείπουν. Να ταυτίσουν τα επίπεδα με τα στερεά τα γεωμετρικά σχήματα.
Υλικά: λογισμικό adobe Photoshop, word
Μέθοδοι: εργασία σε ομάδες

Τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες των τεσσάρων παιδιών. Η κάθε ομάδα παίρνει από έναν πίνακα και καλείται να ανακαλύψει ποια αντικείμενα λείπουν από τον πίνακα. Στη συνέχεια κόβει και τοποθετεί τα κομμάτια που λείπουν και τέλος καλείται να αναγνωρίσει τα σχήματα, στερεά και επίπεδα, να τα ονομάσει, να τα κόψει και να τα τοποθετήσει στην κατάλληλη θέση.
Παραλλαγή: μπορεί η μια ομάδα να δουλεύει στον υπολογιστή και να κάνει την ίδια δραστηριότητα. Στη συνέχεια να το κάνουν και οι άλλες ομάδες και αυτή να πραγματοποιήσει τη χειρονακτική δραστηριότητα. Η δράση συνεχίζεται μέχρι όλες οι ομάδες να παίξουν.

6. Επίσκεψη Κλόουν στο σχολείο μας

Γνωστικό Αντικείμενο: ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

7. «Το σχολείο των Κλόουν»
Υλικά: Μπαλόνι, μπογιές, ρούχα, καπέλα, χαρτιά γκοφρέ, μουσική, μπαστούνι (ή κονταράκι)
Μέθοδος: Δραματική τέχνη
Στόχοι: Να εκφραστεί μέσα από αυτοσχεδιασμούς, να αναπτύξει την εκφραστική του ικανότητα και να τη συνδέσει με τα συναισθήματα. Να αναπτύξει τη φαντασία του και να ξεπεράσει αναστολές. Να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους (σπαρακτικά, χαμόγελο, γέλιο)

Δραστηριότητα 2 : Το περπάτημα του Κλόουν
Δραστηριότητα 1 : Οι εκφράσεις του Κλόουν
Δραστηριότητα 2 : Η παράσταση του Κλόουν

Γνωστικό Αντικείμενο: ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

8. «Ένας γιγάντιος Κλόουν»
Υλικά: Διάφορα είδη χρωματιστών χαρτιών, διπλόκαρφα
Μέθοδος: Κινητή κατασκευή
Στόχοι: να κόψουν, να κολλήσουν και να δημιουργήσουν μια μεγάλη κούκλα. Να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα

9. «Θα ντυθώ Κλόουν»
Υλικά: χαρτιά κάνσον, φωτογραφίες των παιδιών, χαρτιά γλασέ, κόλλες, ψαλίδια.
Μέθοδος: ζωγραφική – κολάζ (μεικτή τεχνική)
Στόχοι: να κόψουν, να κολλήσουν και να ζωγραφίσουν. Να αναπτύξουν τη λεπτή τους κινητικότητα και τη φαντασία τους. Να δημιουργήσουν μια εικόνα με βάση τον εαυτό τους.

10. «Κλόουν – διακοσμητικά κουκλάκια»
Υλικά: χαρτιά γλασέ, ξυλάκια παγωτού, οντουλέ χαρτί, κορδέλες, ρολά από χαρτί υγείας, γκοφρέ, κουμπιά, κόλλες, ψαλίδια
Μέθοδος: κατασκευή κινητή
Στόχοι: να δημιουργήσουν μια κατασκευή με τη χρήση διαφορετικών υλικών. Να διαπιστώσει τα χαρακτηριστικά του κάθε υλικού

Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική Αγωγή – Κινητικά Παιχνίδια

11. «Το τσίρκο»
Υλικά: Αλεξίπτωτο, μακιγιάζ, κοστούμια, στεφάνια, κονταράκια
Μέθοδος: κινητικό παιχνίδι
Στόχοι: να αυτοσχεδιάσουν κινητικά, να βελτιώσουν κινητικές δεξιότητες ευκινησίας
Δραστηριότητα:
Τα παιδιά δημιουργούν ένα τσίρκο με τη βοήθεια του αλεξίπτωτου και δίνουν παράσταση.

12. «Ο πιο γρήγορος Κλόουν»
Υλικά: δυο καλάθια με ρούχα, καπέλα, φιόγκους, κλπ
Μέθοδος: κινητικό παιχνίδι
Στόχοι: να αναπτύξουν ταχύτητα και επιδεξιότητα χεριών, να μάθουν να ντύνονται γρήγορα (αυτοεξυπηρέτηση)
Δραστηριότητα:
Αγώνες ταχύτητας ανάμεσα σε δυο παιδιά. Νικητής όποιος ντυθεί πιο γρήγορα.

13. «Η Μύτη του Κλόουν»
Υλικά: μύτη του Κλόουν Ζωγραφίστε έναν κλόουν σε ένα απλό κομμάτι χαρτί (αλλά δίχως τη μύτη), Φτιάξτε μια κόκκινη μύτη από χαρτόνι, Σελοτειπ, Ένα μαντίλι
Μέθοδος: παιχνίδι στόχου
Στόχοι: να διασκεδάσουν, να παρατηρήσουν και να προσπαθήσουν να κεντράρουν στο στόχο.
Δραστηριότητα:
Με κλειστά μάτια προσπαθούμε να τοποθετήσουμε τη μύτη σε ένα ζωγραφικό ομοίωμα Κλόουν, στη σωστή θέση.


Γνωστικό Αντικείμενο: Γλώσσα

14. «Ποίημα»
"Ο κλόουν " του Γιώργου Μαρίνου

15. Φύλλο εργασίας (χρωματίζω τον Κλόουν)

16. Συνθέτω τη λέξη - Φύλλο εργασίας (Βρίσκω τα γράμματα στην εφημερίδα)



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Γερμανού Ελισάβετ (2007). Εποχιακές κατασκευές, Αθήνα, Ντουντούμη
Walter Gisela (1997). Τα παιδιά παίζουν Θέατρο, Αθήνα, Βασιλείου
Φιλιππάκης Μανόλης. Δημιουργικά Παιχνίδια εξωτερικού χώρου, Χανιά, Λευκό Αερόστατο.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
Ο Ντεντέκτιβ της Τέχνης, Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τ 79, Ιανουάριος – Φεβρουάριος, 2011

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

http://www.clown ministry.com/index_1.php/articles/

http://www.charliethejugglingclown.com/clown_history.htm
http://www.allaboutclowns.com/types.html

http://www.youtube.com/watch?v=FyPDE9AP998
http://www.youtube.com/watch?v=T6pQ4LyKNGg







1 σχόλιο: